GANT ble født i 1949 på den amerikanske østkysten og har utviklet seg fra å være en skjortemaker-pioner til å bli et premium American Sportwear-merke. For oss starter bærekraft med produktene våre. Vårt mål er å utvikle tidløse plagg laget av kvalitetsstoffer, som er elsket av konsumentene og som er designet for å vare, år etter år.
Holdbarhet gjennomsyrer alt vi gjør. Detaljhandelens produksjon og konsumpsjon kan forårsake miljømessige og sosiale konsekvenser under hele livssyklusen. Vi jobber derfor hardt for å integrere bærekraftige aspekter i alle ledd i verdikjeden, og for å regulere og minimere eventuelle konsekvenser for mennesker, og for vår planet.
GANTs bærekraftsmål og -strategier er rettet mot å håndtere påvirkninger på miljøet og mennesker i verdikjeden vår. Nøkkelmål inkluderer:
Materialbruk: Innen 2022 skal all bomull være produsert på en bærekraftig måte. All konvensjonell bomull vil bli erstattet med mer bærekraftige alternativer som Better Cotton, økologisk bomull, resirkulert bomull, regenerativ bomull eller såkalt cotton in conversion, som er bomull som er produsert mens bonden venter på sertifisering for bærekraftig produksjon.
Materialbruk: Innen 2025 skal 100% av våre viktigste materialer være bærekraftig produsert ved å konvertere dem fra konvensjonelle materialer til mer bærekraftige alternativer.
Vann: Innen 2025 skal vi redusere vår miljømessige vannpåvirkning i produksjonen av våre produkter med 50% Innen 2030 vil GANT redusere sitt klimafotavtrykk med 50% gjennom alle operasjoner, og nå ett null-utslippsmål senest i 2050.
GANT’s syv bærekraftige strategier og mål kan du lese mer om her: https://www.gant.co.uk/sustainability/reporting
Vi har utviklet en handlingsplan for å nå målene våre, og den inkluderer følgende initativer:
Som underskrivere av FNs Fashion Industry Charter for Climate Action and Fashion Pact er GANT forpliktet til å samkjøre klimamålene våre med vitenskapen. Produksjon og utvinning av råvarer som brukes i produktene våre utgjør den største andelen av klimafotavtrykket vårt. Å lage tidløse produkter av høy kvalitet er en essensiell del av klimastrategien vår, og vi har som mål å redusere klimaavtrykket for hvert produserte produkt ved å bruke mer bærekraftige materialer i samsvar med vår "fiber staircase"-strategi. GANT jobber sammen med leverandører som bruker mer bærekraftige produksjonsteknikker i produksjon av produkter og stoffer. Dette er hovedsakelig fokusert på våte prosesser som vask og farging som er prosesser med betydelig energibruk og klimapåvirkning.
GANT har klimamål basert på klimaforskning. Målet vårt er:
Innen 2030 vil GANT ha redusert sitt miljøavtrykk med 50%, gjennom alle våre operasjoner, og vi vil nå null-utslippsmålet vårt senest innen 2050.
Mon - Fri: 9-17
Sat: 10-18
Sun: 10-16
Mon - Fri: 9-17
Sat: 10-18
Sun: 10-16
Mon - Fri: 9-17
Sat: 10-18
Sun: 10-16
Get invitations to exclusive in-store events and promotions. You’ll also get updates on our latest collections and inspiring new trends.